måndag 14 mars 2011

På tal om REDA-lådor..

Redalådorna tycks följa mig genom livet just nu, eller så är jag omedvetet fast och letar febrilt efter dom.. Hur det än förhåller sig, så var jag på en husvisning häromdagen och fick se en komplett REDA i glas, på plats i ett 20-talskök. Ja, ni vet.. Vilken lycka ;-)

Måste ju få visa den för omvärlden också...Något som var helt nytt för mig, men som syns i nedan bild, är att tre av lådorna i "REDA-familjen" är annorlunda... Annorlunda är de på så sätt att de inte är öppna lådor, utan mer ser ut som liggande konservburkar med lock, se bild på "konservburkarna" i inlägget Prästgården från 20-talet. Undrar nu vad de kan ha använts till.. För vad konserverades och klarade sig ute i rumstemperatur?


När jag gick runt på visningen och kom in i köket så satt inte lådorna som sig bör, på plats i sin hylla, utan låg prydligt uppradade på en handduk.. De hade visst diskats och skulle lufttorka. Jag, som såg chansen att få se en komplett original-REDA, blev rätt ivrig att sätta lådorna på sin rätta hyllplats.....



..Hm.. REDA-lådorna verkar ha blivit en följetong... Skrev också lite i inlägget REDA-lådan märkt IDEAL, där det finns en fråga som står obesvarad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar