lördag 15 januari 2011

Tulpanens dag

Var bjuden på middag hos min pappa idag och hade med mig en bukett tulpaner. Bara en liten bukett för att ha något i handen när jag kom. Vi skulle nämligen inviga det nyrenoverade köket, så ett högtidligt tillfälle kändes det som...

Min pappa, som uppenbarligen har koll, var mäkta imponerad över att jag hade lyckats träffa in Tulpanens dag... Var tvungen att (något snopet) erkänna, att det var ren tur och träffsäkerhet..

När jag kom hem var jag ju tvungen att surfa och dubbelkolla hur god koll han har, min pappa.. Hittade en bra länk där alla temadagar finns angivna... Och jodå, mycket riktigt är det Tulpanens dag idag! Kika in på den här länken om du vill slippa göra en "Therése" och istället pricka in temadagar lite mer planerat: http://temadagar.se/

Lite bilder på tulpanbuketten som huserade i en papppåse:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar